Audin upea Concept C ei ainoastaan esittele tulevaa sähköistä urheilumallia, vaan myös tuo esiin uuden muotokielen ja ergonomisemman sisätilasuunnittelun. Meille on luvattu paluu oikeisiin hallintalaitteisiin siirtymällä fyysisiin painikkeisiin ja kytkimiin usein käytetyille toiminnoille. Vaikka suorituskykyinen sähköauto ei ole tulossa ennen kuin myöhemmin tällä vuosikymmenellä, Ingolstadt tekee jo hyvitystä korjaamalla joitakin sisätilojen pieniä ongelmia, jotka ovat vaivanneet viimeisimpiä malleja. Yllättävässä mutta tervetulleessa ilmoituksessa Audi luopuu viiden auton ratissa olevista kosketusliukusäätimistä. Mallit A5, Q5, A6, A6 e-tron ja Q6 e-tron saavat nyt fyysiset rullat äänenvoimakkuuden säätöön ja digitaalisen näytön valikoiden selaamiseen. Se on pieni askel, mutta joka tapauksessa askel oikeaan suuntaan. Tämä muutos on odottamaton, kun otetaan huomioon, että kaikki viisi autoa ovat vielä uusia malleja. Itse asiassa uusin sukupolven A6 esiteltiin vasta muutama kuukausi sitten sekä sedan- että farmarimallina. A5, Q5, A6 e-tron ja Q6 e-tron eivät ole paljon vanhempia, sillä ne kaikki esiteltiin viime vuonna. Joten miksi kiire palata fyysisiin rulliin? Kysymme Audilta, mikä aiheutti tämän muutoksen, ja yhtiö myönsi reagoineensa asiakkaiden pyyntöihin tavanomaisista ohjauslaitteista. Motor1:lle sähköpostitse puhunut tiedottaja Michael Crusius selitti, mikä sai aikaan ohjauspyörän päivitykset.: Audi lupasi äskettäin parantaa myös muita sisätilojen osa-alueita. Muutama kuukausi sitten, avoimessa haastattelussa Motor1 Germanyn kanssa, yhtiö myönsi, että sisätilojen laatu oli heikentynyt viime vuosina, mutta lupasi paluun entiseen loistoon. Oscar da Silva Martins, tuote- ja teknologiaviestinnän johtaja, totesi: Audi ei ole yksin. Monet autonvalmistajat ovat liioitelleet kustannusten leikkaamisessa, turvautuen halvempaan materiaaliin ja luottaen voimakkaasti jättimäisiin näyttöihin ja oikukkaisiin kosketusohjaimiin. Vielä pahempaa on, että joissakin autoissa lähes kaikki toiminnot on siirretty kosketusnäytölle erillisten säätimien lähes täysin poistamisen jälkeen. Concept C:n tavoitteena on palauttaa sisätilojen loiston päivät anodisoiduilla alumiinisilla fyysisillä säätimillä ja sillä, mitä yhtiö kuvaa tunnistettavaksi Audi-clickiksi. Se on tulevaisuus, joka ei voi koittaa tarpeeksi pian. Toivottavasti Concept C:n yksinkertaistetun mutta hienostuneen sisätilan elementit leviävät koko Audin mallistoon ennemmin kuin myöhemmin. Kaksipaikkainen targa-sähköauto on tarkoitus julkaista noin vuonna 2027, joten voimme odottaa merkittävämpiä muutoksia muulle mallistolle vasta vuosikymmenen loppua lähempänä.
English
Suomi
Latviešu
Русский
Lietùvių
Eesti
Polski